dijous, 22 de març de 2007

Marketing viral en la política

El creixement del web 2.0 ha donat lloc a conceptes com el marketing viral i la publicidad viral. Aquests termes s'acostumen a utilitzar com a referència de les tècniques de marketing que intenten explotar les xarxes existents per produir increments exponencials en quant al "coneixement de la marca" (Brand Awareness).

Tot i que, fins ara, aquesta tècnica s'utilitzava per artícles de consum (canals de televisió, per exemple)els assessors de'n Barack Obama l'han utilitzat per promocionar el seu candidat per les eleccions primàries per escollir el candidat a la presidència per part del Partit Demòcrata. Per fer-ho, han utilitzat l'anunci que es va realitzar per llençar al mercat el primer ordinador APPLE MACINTOSH.





Com podeu veure en el vídeo, i com es volia mostrar en la primera versió, s'envia un clar missatge de submissió a un "líder" (en aquest cas representat per l'altre candidat en les eleccions primàries: Hillary Clinton) al que tothom obeeix sense dubtar ni un sol segon.



Però, a més, l'atac no solament consisteix en mostrar la senyora Clinton per la gran pantalla com un "ull que tot ho veu i dicta".. Si compareu els dos clips veureu que en el video promocional del candidat demòcrata, la noia que llença el martell porta penjant del cinturó un reproductor IPOD.. Potser és la forma de retornar el favor a APPLE per utilitzar aquest anunci.. O potser és per mostrar un perfil de persona actual que vol trencar amb el tradicionalisme de la senyora Hillary Clinton.. Qui sap.