divendres, 23 de febrer de 2007

Internet: El marketing viral

El marketing viral i la publicitat viral son termes utilitzats per referir-se a les tècniques de marketing que intenten explotar xarxes socials preexistents per produir increments exponencials en "coneixement de marca" (Brand Awareness), mitjançant processos d'autoreplicació viral similars a l'expansió d'un virus informàtic. També s'utilitza el terme màrketing viral per descriure campanyes de marketing encobert basades en internet, que busquen que es doni el boca a boca per generar una cobertura mediática mediante historias "inusuals".

De fet, els exemples més clars són els temes 'Amo a Laura, pero esperaré hasta el matrimonio', o bé, el vídeo 'Levantate ZP' on uns joves realitzaven el fals robatori de la cadira de'n Zapatero. Val a dir que, ambdós productes són creats per una de les agències de publicitat més premiades del país: Tiempo BBDO.

A partir d'aqui, mitjançant el vostre company Eduard, arriba un nou element que pot ser un nou producte de marqueting viral: John Cobra. Es tracta d'un individu que mitjançant una web força ben dissenyada (un punt més per pensar que és un producte publicitari, perquè el noi no aparenta saber què fer tant davant d'un ordinador com d'un microones) mostra les seves cançons, explica la seva filosofia de vida i tot aquells elements que l'acompanyen en el seu dia a dia (el ciclomotor tipo R marca Yamaha o el "valetudo).
Val a dir que, l'aparició d'aquest personatge ja ha provocat moviment a la xarxa en forma de comentaris sobre els seus antecedents penals o les seves vinculacions polítiques.

Ara us correspon vosaltres decidir si és un producte publicitari, o bé, el producte d'una relació entre cosins. Per ajudar-vos a decidir l'opció correcta, en un dels clips, l'home diu algo com:
"..este entrenamiento de pelea callejera lo tendríamos que hacer en la calle, con cristales, de verdad y tal.. Pero como llueve, hoy lo haremos en un tatami."